El Sud de França, el lloc perfecte per desconnectar amb molt d’estil

El sud de França, tants poblets per veure i tants pocs dies per escapar-s’hi… Avui us porto una mini guia per gaudir de dos destins molt interessants i que es poden veure perfectament en un cap de setmana. El sud de França és un lloc ideal per a escapades hivernals.

ladonnainrosso2

Tolosa

Comencem per Tolosa, una ciutat amb encant, gastronomia i un ambient molt acollidor. I es pot veure perfectament en un dia. Comencem la ruta per la zona més llunyana, els Jardins Japonesos, a uns 20 minuts de centre. És un parc amb un llac, vegetació i decoració i una petita caseta ambientada al Japó, on es pot entrar sense cap cost.

Seguim el nostre recorregut, en direcció al centre, passejant per carrers bohemis, i anem trobant catedrals i petites esglésies. Parada obligatòria a la Basílica de Sant Serni de Tolosa. Seguint el camí arribem al Capitoli de Tolosa, una plaça emblemàtica al centre, envoltada de botigues i cafeteries.

Per a aquest dia vaig escollir un conjunt molt d’acord amb el cel. Feia sol i estava clar, així que em vaig posar un jersei en to blau cel, una faldilla beix i les meves botes camperes marrons. La bossa combina amb el jersei i li dóna un toc molt meu. Com el fet d’afegir-hi una gorra de llana de coloraines.

Fem una aturada per menjar, França és molt coneguda per la seva gastronomia i la veritat a Tolosa es menja de meravella. M’agradaria recomanar-vos moltíssims llocs però vull destacar un en concret on vam provar l’autèntica gastronomia local amb un gust impecable. Une Table à deux, situat en un carrer petit, un restaurant acollidor i amb uns plats exquisits. Un cop plens, vam visitar el Convent dels Jacobins i el Pont Neuf, el lloc més romàntic de la ciutat, veure allà la posta de sol és increïble.

ladonnainrosso3

Carcassona

El següent dia ens vam posar en marxa i vam anar feia Carcassona, una ciutat dins d’un castell, on podeu passejar i gaudir d’un meravellós crep, a més de passejar, dins trobareu moltes botigues de records i dolços. Però sens dubte no podeu deixar d’anar a el centre on veureu el pont que connecta amb la zona del castell, un paisatge espectacular.

El meu conjunt per a aquest dia va ser una mica més còmode. Per passejar pels carrers d’un castell no m’animava a posar-me talons, per això vaig triar el meu jersei gustós de cors uns pantalons de cuir, que són la tendència de l’any i unes esportives, un look senzill i amb el toc d’un capell en color mostassa i la bossa blau cel.

ladonnainrosso1

Finalment volia parlar-vos d’una mini parada molt nadalenca, que va ser una gran sorpresa perquè era una parada que no estava planejada i em va fer moltíssima il·lusió: el El Barcarès, un poble costaner que per Nadal organitza un dels majors mercats nadalencs del sud de França.